Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Σημειώματα: Εισήγηση σε συγκέντρωση διανοουμένων στην Καρδίτσα 16-2-1945 , Πραχτικά πορίσματα από τις ομιλίες μου στην Καρδίτσα , Ομιλίες στον Παλαμά Καρδίτσας (θέματα)

Σημειώματα: Εισήγηση σε συγκέντρωση διανοουμένων στην Καρδίτσα 16-2-1945 ,  Πραχτικά πορίσματα από τις ομιλίες μου στην Καρδίτσα , Ομιλίες στον Παλαμά Καρδίτσας (θέματα)
Ο Κώστας Σωτηρίου αρκετές φορές χρησιμοποιούσε «σημειώματα» όπως τα έλεγε ο ίδιος για τις ομιλίες του. Αυτά τα «σημειώματα» από διάφορες ομιλίες μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω: 



Εισήγηση σε συγκέντρωση διανοουμένων  στην Καρδίτσα 16-2-1945
«Τι μας προσφέρει η ψυχανάλυση. Είναι προοδευτικό το κίνημά της;»
Σύντομη εισαγωγή
α) Πως γεννήθηκε
β) Πως απλώθηκε
γ) Οι τρείς σχολές της
Οι επιστημονικές καταχτήσεις της
α! Το υποσυνείδητο.
1. Η πραγματικότητά του
2. Το περιεχόμενό του (-Σεξουαλικό ένστιχτο )
3. Πορίσματα
α) όχι μυστικισμός
β) Επικρατούν οι βασικές ανάγκες. Αυτές καθορίζουν τη ροή των ψυχικών φαινομένων. Οι πνευματικές λειτουργίες είναι απλά όργανα – όχι η ουσία του ανθρώπου
γ) άρα υλιστική η ερμηνεία
δ) Πρόμαχος της ελευτερίας
ε) Απαραίτητος άρα η ικανοποίηση των αναγκών
στ) Δε νομοθετεί όπως η Ατομική ψυχολογία
β! Ντετερμινισμός
1. Ο νόμος της αιτιότητας ισχύει απόλυτα και στον ψυχικό βίο
2. Δεν υπάρχει ελευτερία στη βούληση
3. Πορίσματα
α) Επικυρώνει φιλοσοφική και κοινωνιολογική θεωρία για τον ντετερμινισμό
β) Απαραίτητη η εφαρμογή για την κατανόηση της μορφής που παίρνει η ατομική δράση μέσα στο κοινωνικό ρεύμα
γ) Απαραίτητο συμπλήρωμα του κοινωνιολογικού ντετερμινισμού
γ) Τα ένστιχτα
1. Όχι πάγιος μηχανισμός – Η εξέλιξή τους
2. Η εξέλιξη και στο άτομο βαδίζει με την αντίθεση – διαλεχτικά
3. Η εξύψωση
4. Πορίσματα
α) Οι ανώτερες αρετές από τα βασικά ένστιχτα  π.χ. θρησκεία –
β) Λογικοποίηση – Εποικοδόμημα
δ! Γενικά πορίσματα
1. Η ψυχανάλυση προοδευτική
2. Η ατομική ψυχολογία αντιδραστική
3. Γιατί χτυπήθηκε η πρώτη και αγκάλιασαν τη δεύτερη





Πραχτικά πορίσματα από τις ομιλίες μου στην Καρδίτσα
1. Να κυκλοφορήσουν όσο μπορεί πλατύτερα οι κύριες γραμμές των ομιλιών
2. Να γίνουν οι ομιλίες αφετηρία για νέες ομιλίες για ιδιαίτερη ανάπτυξη των τόσων θεμάτων που κλείνανε μέσα τους
3. Φροντιστήριο των εκπαιδευτικών
4. Φροντιστήριο για τα παιδιά
α) Μόρφωση
β) Προβλήματα παιδικής ηλικίας
5. Οργάνωση μαθητικής ζωής. Αυτοδιοίκηση
6. Συνδιάσκεψη δασκάλων – μαθητών  (αναγνώριση δικαιωμάτων παιδικής ηλικίας)
7. Παιδικός σταθμός
8. Να αλλάξει η λεζάντα για το Γληνό
9. Εκπολιτιστικά έργα
10. Μορφωτικός όμιλος γυναικών ( τελειοφοίτων Γυμνασίου )
11. Αναλφαβητισμός


15 του Φλεβάρη 1945
Στον Παλαμά της Καρδίτσας έδωσα δυό ομιλίες
α) Στους Επονίτες και Επονίτισες
« Η Νεολαία άλλοτε και τώρα»
β) Στους κατοίκους
«Η παιδεία μας στα 120 χρόνια της ελεύτερης ζωής – και η παιδεία μας στη Λαϊκή Δημοκρατία» 


Δεν υπάρχουν σχόλια: