Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Φροντιστηριακές εργασίες των μαθητριών της τελευταίας τάξης του Διδασκαλείου Πειραιά του Σχολικού Έτους 1930-31

ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΘΗΛΕΩΝ  ΠΕΙΡΑΙΑ
Διευθυντής Κ.Δ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 1930-1931
(αυτός είναι ο τίτλος που είχε ο Σωτηρίου στον φάκελο)
Το σημείωμα του Σωτηρίου με τα θέματα του φροντιστηρίου και με τα ονόματα των μαθητριών σε κάθε θέμα σε Pdf:Το σημείωμα του Σωτηρίου

ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολείο και παιδί»
1.Θέμα: Ανάλυσις του έργου «Το σχολείο και το παιδί» Υπό του Τζων Ντιούε
 Γενική ανάλυση του θέματος. Το κείμενο δεν έχει όνομα.
 α) Ομαδική εργασία των : Ν. Οικονομοπούλου - Α Παπαδάκη- Μ  Μυολόγλου – Μ Παπαδημητρίου- Ι. Μυλωνά – Μ. Τεντεζή  ( σελ 1-3)
β) εργασία 29/5/1931 της Αργυρώς Αντωνίου Παπαδάκη (σελ. 1-11)
2. Θέμα: Ανάλυσις . Από το βιβλίο «Σχολείο και παιδί» : «Παιδί και σχολικό πρόγραμμα»
 α) Χ.Κ. Νικολοπούλου 28/4/1931(σελ. 1-5) 
β) Ζηνοβία Π. Κωσταροπόύλου 13 /5/1931 (σελ 6-12)
γ) Αγγελική Μεταξά & Παναγιώτα Μπούχλα 19 /5/1931 (σελ. 13-17)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Περι διδακτηρίων  
α) Εισήγησις των μαθητριών : Ντίνας Αλάτση και Πόπης Γλύκα 28/5/1931 (σελ. 1-4)
β) «Πως πρέπει να είναι τα διδακτήρια» Εισήγησις της Σοφίας Αρχοντάκη (σελ. 5-9)
γ) Εισήγησις των μαθητριών : Μελέτη- Τσιγκάρη – Πετράτζα  (σελ.10-12) 1. Ποία είναι η κατάστασις των σχολείων στην Ελλάδα και ιδίως στον Πειραιά 2.. Πως  πρέπει να γίνουν τα νέα διδακτήρια
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολικός κήπος»
α) Εισήγησις των μαθητριών: Μαρία Κατσίπη και Μαγδαληνή Βουζόυκου 9/5/1931 (σελ. 1-2)
β) Σουζάνα Κατηβάτη 13/5/1931 (σελ. 3-4)
γ) Εισήγησις της μαθήτριας Χρυούλας Κονιζάκη (σελ. 5-8)
δ)Εισήγησις των μαθητριών: Κατραμαδάκη και Καταρτζή (σελ. 9-14)
ε)Εισήγησις της μαθήτριας Παναγιώτας Βρεττάκη (σελ 15-16)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολικές εορτές»
α) Εισήγησις της μαθήτριας Θεοδώρας Κωνσταντινίδου 10/5/1931 (σελ. 1-2)
β) Εισήγησις των μαθητριών Ιωάννας Κοντού και Άννας Λαγουδάκη 19/5/1931 (σελ 3-5)
γ) Θέμα της μαθήτριας Κούλας Κουτρούλη (σελ. 6-10)
δ) Εργασία των μαθητριών Χαρίκλειας Κοπελούδη και Σμαραγδής Κοπελούδη (σελ. 11-12)
ε) Εισήγησις της μαθήτριας Διονυσίας Κουτσουδάκη  (σελ. 13-15)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολικές εκδρομές»  
α) «Σχολικαί εκδρομαί ταξίδια και περίπατοι» της μαθήτριας Ζωής Θ. Λεκάκη 11/5/1931 (σελ. 1-2)
β) Εισήγησις των μαθητριών Πόπη Λόλα & Αικατερίνη Λυκούδη (σελ.3)
γ) «Σολικαί εκδρομαί και εξ αυτών ωφέλειαι» των μαθητριών Παναγιώτας Λυμπέρη και Μήνας Ματθαίου (σελ. 4-8)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Το μάθημα των εκθέσεων» 
α) «Αι εκθέσεις εις το Δημοτικόν σχολείον»  της μαθήτριας Ινώ Τακούλα 26/3/1931 (σελ. 1-14)
β) «Κριτική του βιβλίου των εκθέσεων» της μαθήτριας Αικατερίνη Μπαϊρα 6/5/1931 (σελ. 15-18)
α) «Αι εκθέσεις στο Δημοτικό σχολείο» Συνεργασία των μαθητριών Μπότσαρη Ευαγγελίας – Τερτζιώτου Μήνας – Ταγκοπούλου Μαρίας 11/5/1931  (σελ. 1-3)
β) «Εισήγησις εις την διδασκαλίαν της εκθέσεως εις το δημοτικό σχολείο» της μαθήτριας Βιργινία Θ. Γιαννάρου 12/5/1931 (σελ. 4-6)
γ) «Διδασκαλία των εκθέσεων στο Δημοτικό σχολείο» της μαθήτριας Άννας Πέτα 5/6/1931 (σελ. 7-10)
δ) Φροντιστήριο «Εισήγησις εις τας εκθέσεις του Δημοτικού σχολείου: Πότε θα δίνομεν εκθέσεις που θα γίνονται; Πως θα διορθώνομεν τας εκθέσεις;» της μαθήτριας Π.Τ.Στάη  (σελ.  11-14)
ε) «Ανάλυσις του βιβλίου εκθέσεων του κ. Τσαγκιά» υπό των μαθητριών Μαρίας Πετρούτσου και Ακριβής Ράκκα (σελ.15-17)
στ) «Αναλυσις του βιβλίου των εκθέσεων» Συνεργασία των μαθητριών Αννας Πουλάκη και Ελπινίκης Πούπου. ( σελ. 18-20)
ζ) «Εισήγησις του θέματος η διδασκαλία των εκθέσεων» της μαθήτριας Αντωνίας Πελέκη (σελ. 21-24)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Περί Αυτοδιοικήσεως»
α) Εργασία των μαθητριών: Αριάδνη Καρνασοπούλου – Θεσσαλονίκη Καραδήμα – Μαρουλιώ Καραδήμα – Ποθητή Γιανναγά  2/5/1931 (σελ. 1-3)
β) Συνεργασία των μαθητριών : Παρ. Καρακατσάνη – Ευθ. Βλαστάρη – Ευαγ. Καστριώτου (σελ. 4-6)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Το σχολείο εργασίας της Μοντεσσόρι»
α) Κριτική του βιβλίου «Σχολεία Εργασίας» -Η μέθοδος της κ. Μοντεσσόρι στην πράξη – «Ανάγνωσις και γραφή στην πρώτη τάξη» - Χωρίς όνομα (σελ. 1-4)
β) «Αριθμητική στην πρώτη τάξη κατά την Μοντεσσόριο μέθοδο» εργασία της μαθήτριας Σωτηρίας Καμπανοπούλου 22/5/1931 (σελ. 5-7)
γ) «Ανάλυσις του Σχολείου εργασίας της κας Μοντεσσόρι» εργασία της μαθήτριας Αικατερίνης  Θωμοπούλου (σελ 8-13)
δ) «Ανάλυσις και κριτική του βιβλίου «Η αρχή  της εργασίας στο Δημοτικό Σχολείο»» Εισηγήτριαι: Λάλα- Τρέζου – Χαραμή- Σαλούστου – Σαμαράκη – Σπανουδάκη – Χριστοδούλου – Τσακωμένου – Μοίρα. (σελ 14-25)
ε) «Ανάλυσις του πρώτου μέρους του βιβλίου «Για τα Σχολεία Εργασίας»» της μαθήτριας Σοφίας Ι. Κατρανίδου
ΦΑΚΕΛΟΣ «Ο κακός και αμελής μαθητής» 
α) «Ποιες είναι οι αιτίες που κάνουν το παιδί κακό και αμελή και τι μέτρα πρέπει να λάβουμε» της μαθήτριας Αγγελικής Καλαμακιώτου 13/6/1931 (σελ. 1-5)
β) «Ο κακός και αμελής μαθητής , που το σκάζει που επαναστατεί που κοροϊδεύει. Στη παλιά παιδαγωγική εστάθη αδύνατον. Το παιδικό ψέμα» της μαθήτριας Ζηνοβίας Κωσταροπούλου 20/5/1931 (σελ. 5-9)
γ) Εισήγηση «Ο κακός και αμελής μαθητής. Αναμνήσεις δικές μου και τα σημερινά παιδιά» της μαθήτριας Ζωής Λεκάκη 18/6/1931 (σελ. 10-13)
ΦΑΚΕΛΟΣ «Το σχολείο εργασίας στο Μισσουρι της Κολομβίας» 
α) 1. «Κριτική του Σχολείου εργασίας στο Μισσουρι της Κολομβίας» 2. «Σχολείο εργασίας στο Μόναχο»  της μαθήτριας Αγγελικής Καλαμακιώτου 18/5/1931 (σελ.1-8)
β) «Το Σχολείο εργασίας του κ. Μεριάμ στο Μισουρί της Κολομβίας» της μαθήτριας  Ματίνας Κοσμά Θεοδώρου 8/6/1931 (σελ. 9-12)

 ΦΑΚΕΛΟΣ «Βαθμοί και διαγωνισμοί» 
Pdf  14:Βαθμοί και διαγωνισμοί
α) Φροντιστήριο «Περί βαθμολογίας και διαγωνισμών»  (σελ. 1-4)
β) «Βαθμοί, εξετάσεις, διαγωνισμοί» (σελ. 5-17)
Πρόκειται για ομαδικές εργασίες στις οποίες όμως δεν αναφέρονται τα ονόματα των συνεργαζόμενων μαθητριών.
ΦΑΚΕΛΟΣ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ»  
«Κριτική και ανάλυσις του βιβλίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ»  στην ανατροφή του παιδιού»
Ομαδική εργασία των Δουζίνα- Δαμηλάκου – Δαλετζάκη – Δημητροκάλλη – Γιοτάμπαλη – Δροσίνου – Δέλλη
 Πρόκειται για εργασία «φροντιστήριο» της περιόδου 1930-31, είναι το Δ’ θέμα βλέπε φάκελος «Διδασκασλείο Πειραιά» -«Σημειώματα χειρόγραφα από τις συνεδριάσεις»- «Φροντιστήριο σχ. Ετος 1930-31»
ΦΑΚΕΛΟΣ «ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ» 
«Εισηγητική έκθεσις επί της αναλύσεως και κριτικής του βιβλίου «Οδηγός για την πρώτη ανάγνωση» Εκ των εισηγητριών : Μ. Βάρλα – Κ. Καραντώνη – Κ. Κωτσάκη – Α. Κουρεντσή – Γ. Λαμπαθάκη

ΦΑΚΕΛΟΣ «ΠΩΣ  Ν’ ΑΝΑΤΡΕΦΩΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ»
«Ανάλυσις του συγγράμματος «Πώς ν’ ανατρέφωμε τα παιδιά μας» του Α. Ferriere ( μετάφραση : Βαλαγιάνη)» 13/5/1931 της μαθήτριας Χρίκλειας Παπαχαραλάμπους 
ΦΑΚΕΛΟΣ «Η  ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΛΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
α) Θέμα φροντιστηρίου «Η διδακτική ύλη στο Σχολείο και ιδιαίτερα στο Δημοτικό σχολείο» 1931 της μαθήτριας Άννας Γούτη (σελ. 1-2
β) «Το μάθημα της Γεωγραφίας» 8/1/1931 της μαθήτριας Ελένης Σπυρίδ.  Βλάχου (σελ.3-4)
γ) «Μαθηματικά – Κοσμογραφία – Επί της όλης εργασίας της σχολικής περιόδου» της μαθήτριας Καλλιόπης Βιλλαντζάκη (σελ. 5-10)
δ) Το μάθημα της φυτολογίας  της μαθήτριας Ντίνας Βενιζέλου (11-13)
ε) «Η διδασκαλία της χειροτεχνίας, πραματογνωσίας και ιχνογραφίας» χωρίς όνομα (σελ.14-19)
στ) «Πρώτη ανάγνωσις και γραφή , ανάγνωσι και ορθογραφία» της μαθήτριας Άννας Καμπάνη (σελ. 20-23)




Δεν υπάρχουν σχόλια: