ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΘΗΛΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Διευθυντής Κ.Δ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 1930-1931
(αυτός είναι ο τίτλος που είχε ο
Σωτηρίου στον φάκελο)
Το σημείωμα του Σωτηρίου με τα θέματα
του φροντιστηρίου και με τα ονόματα των μαθητριών σε κάθε θέμα σε Pdf:Το σημείωμα του Σωτηρίου
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολείο και
παιδί»
1.Θέμα: Ανάλυσις του έργου «Το
σχολείο και το παιδί» Υπό του Τζων Ντιούε
Pdf 1: Σχολείο και παιδί 1
Γενική
ανάλυση του θέματος. Το κείμενο δεν έχει όνομα.
Pdf 2: Σχολείο και παιδί 2
α)
Ομαδική εργασία των : Ν. Οικονομοπούλου - Α Παπαδάκη- Μ Μυολόγλου – Μ Παπαδημητρίου- Ι. Μυλωνά – Μ.
Τεντεζή ( σελ 1-3)
β) εργασία
29/5/1931 της Αργυρώς Αντωνίου Παπαδάκη (σελ. 1-11)
2. Θέμα: Ανάλυσις . Από το βιβλίο
«Σχολείο και παιδί» : «Παιδί και σχολικό πρόγραμμα»
Pdf 3: Σχολείο και παιδί 3
α)
Χ.Κ. Νικολοπούλου 28/4/1931(σελ. 1-5)
β) Ζηνοβία
Π. Κωσταροπόύλου 13 /5/1931 (σελ 6-12)
γ) Αγγελική
Μεταξά & Παναγιώτα Μπούχλα 19 /5/1931 (σελ. 13-17)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Περι
διδακτηρίων
α) Εισήγησις των μαθητριών : Ντίνας
Αλάτση και Πόπης Γλύκα 28/5/1931 (σελ. 1-4)
β) «Πως
πρέπει να είναι τα διδακτήρια» Εισήγησις της Σοφίας Αρχοντάκη (σελ. 5-9)
γ)
Εισήγησις των μαθητριών : Μελέτη- Τσιγκάρη – Πετράτζα (σελ.10-12) 1. Ποία είναι η κατάστασις των
σχολείων στην Ελλάδα και ιδίως στον Πειραιά 2.. Πως πρέπει να γίνουν τα νέα διδακτήρια
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολικός
κήπος»
α)
Εισήγησις των μαθητριών: Μαρία Κατσίπη και Μαγδαληνή Βουζόυκου 9/5/1931 (σελ.
1-2)
β) Σουζάνα
Κατηβάτη 13/5/1931 (σελ. 3-4)
γ)
Εισήγησις της μαθήτριας Χρυούλας Κονιζάκη (σελ. 5-8)
δ)Εισήγησις
των μαθητριών: Κατραμαδάκη και Καταρτζή (σελ. 9-14)
ε)Εισήγησις
της μαθήτριας Παναγιώτας Βρεττάκη (σελ 15-16)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολικές
εορτές»
Pdf 6: Σχολικές εορτές
α)
Εισήγησις της μαθήτριας Θεοδώρας Κωνσταντινίδου 10/5/1931 (σελ. 1-2)
β)
Εισήγησις των μαθητριών Ιωάννας Κοντού και Άννας Λαγουδάκη 19/5/1931 (σελ
3-5)
γ) Θέμα της
μαθήτριας Κούλας Κουτρούλη (σελ. 6-10)
δ) Εργασία
των μαθητριών Χαρίκλειας Κοπελούδη και Σμαραγδής Κοπελούδη (σελ. 11-12)
ε)
Εισήγησις της μαθήτριας Διονυσίας Κουτσουδάκη
(σελ. 13-15)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Σχολικές
εκδρομές»
α)
«Σχολικαί εκδρομαί ταξίδια και περίπατοι» της μαθήτριας Ζωής Θ. Λεκάκη
11/5/1931 (σελ. 1-2)
β)
Εισήγησις των μαθητριών Πόπη Λόλα & Αικατερίνη Λυκούδη (σελ.3)
γ) «Σολικαί
εκδρομαί και εξ αυτών ωφέλειαι» των μαθητριών Παναγιώτας Λυμπέρη και Μήνας
Ματθαίου (σελ. 4-8)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Το μάθημα των
εκθέσεων»
α) «Αι
εκθέσεις εις το Δημοτικόν σχολείον»
της μαθήτριας Ινώ Τακούλα 26/3/1931 (σελ. 1-14)
β) «Κριτική
του βιβλίου των εκθέσεων» της μαθήτριας Αικατερίνη Μπαϊρα 6/5/1931 (σελ.
15-18)
α) «Αι
εκθέσεις στο Δημοτικό σχολείο» Συνεργασία των μαθητριών Μπότσαρη Ευαγγελίας –
Τερτζιώτου Μήνας – Ταγκοπούλου Μαρίας 11/5/1931 (σελ. 1-3)
β)
«Εισήγησις εις την διδασκαλίαν της εκθέσεως εις το δημοτικό σχολείο» της
μαθήτριας Βιργινία Θ. Γιαννάρου 12/5/1931 (σελ. 4-6)
γ)
«Διδασκαλία των εκθέσεων στο Δημοτικό σχολείο» της μαθήτριας Άννας Πέτα
5/6/1931 (σελ. 7-10)
δ)
Φροντιστήριο «Εισήγησις εις τας εκθέσεις του Δημοτικού σχολείου: Πότε θα
δίνομεν εκθέσεις που θα γίνονται; Πως θα διορθώνομεν τας εκθέσεις;» της
μαθήτριας Π.Τ.Στάη (σελ. 11-14)
ε)
«Ανάλυσις του βιβλίου εκθέσεων του κ. Τσαγκιά» υπό των μαθητριών Μαρίας
Πετρούτσου και Ακριβής Ράκκα (σελ.15-17)
στ)
«Αναλυσις του βιβλίου των εκθέσεων» Συνεργασία των μαθητριών Αννας Πουλάκη
και Ελπινίκης Πούπου. ( σελ. 18-20)
ζ)
«Εισήγησις του θέματος η διδασκαλία των εκθέσεων» της μαθήτριας Αντωνίας
Πελέκη (σελ. 21-24)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Περί
Αυτοδιοικήσεως»
α) Εργασία
των μαθητριών: Αριάδνη Καρνασοπούλου – Θεσσαλονίκη Καραδήμα – Μαρουλιώ
Καραδήμα – Ποθητή Γιανναγά 2/5/1931
(σελ. 1-3)
β)
Συνεργασία των μαθητριών : Παρ. Καρακατσάνη – Ευθ. Βλαστάρη – Ευαγ.
Καστριώτου (σελ. 4-6)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Το σχολείο
εργασίας της Μοντεσσόρι»
α) Κριτική
του βιβλίου «Σχολεία Εργασίας» -Η μέθοδος της κ. Μοντεσσόρι στην πράξη –
«Ανάγνωσις και γραφή στην πρώτη τάξη» - Χωρίς όνομα (σελ. 1-4)
β)
«Αριθμητική στην πρώτη τάξη κατά την Μοντεσσόριο μέθοδο» εργασία της
μαθήτριας Σωτηρίας Καμπανοπούλου 22/5/1931 (σελ. 5-7)
γ)
«Ανάλυσις του Σχολείου εργασίας της κας Μοντεσσόρι» εργασία της μαθήτριας
Αικατερίνης Θωμοπούλου (σελ 8-13)
δ) «Ανάλυσις
και κριτική του βιβλίου «Η αρχή της
εργασίας στο Δημοτικό Σχολείο»» Εισηγήτριαι: Λάλα- Τρέζου – Χαραμή- Σαλούστου
– Σαμαράκη – Σπανουδάκη – Χριστοδούλου – Τσακωμένου – Μοίρα. (σελ 14-25)
ε)
«Ανάλυσις του πρώτου μέρους του βιβλίου «Για τα Σχολεία Εργασίας»» της
μαθήτριας Σοφίας Ι. Κατρανίδου
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Ο κακός και
αμελής μαθητής»
α) «Ποιες
είναι οι αιτίες που κάνουν το παιδί κακό και αμελή και τι μέτρα πρέπει να
λάβουμε» της μαθήτριας Αγγελικής Καλαμακιώτου 13/6/1931 (σελ. 1-5)
β) «Ο κακός
και αμελής μαθητής , που το σκάζει που επαναστατεί που κοροϊδεύει. Στη παλιά
παιδαγωγική εστάθη αδύνατον. Το παιδικό ψέμα» της μαθήτριας Ζηνοβίας
Κωσταροπούλου 20/5/1931 (σελ. 5-9)
γ) Εισήγηση
«Ο κακός και αμελής μαθητής. Αναμνήσεις δικές μου και τα σημερινά παιδιά» της
μαθήτριας Ζωής Λεκάκη 18/6/1931 (σελ. 10-13)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Το σχολείο
εργασίας στο Μισσουρι της Κολομβίας»
α) 1. «Κριτική
του Σχολείου εργασίας στο Μισσουρι της Κολομβίας» 2. «Σχολείο εργασίας στο
Μόναχο» της μαθήτριας Αγγελικής
Καλαμακιώτου 18/5/1931 (σελ.1-8)
β) «Το
Σχολείο εργασίας του κ. Μεριάμ στο Μισουρί της Κολομβίας» της μαθήτριας Ματίνας Κοσμά Θεοδώρου 8/6/1931 (σελ. 9-12)
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Βαθμοί και διαγωνισμοί»
β) «Βαθμοί,
εξετάσεις, διαγωνισμοί» (σελ. 5-17)
Πρόκειται
για ομαδικές εργασίες στις οποίες όμως δεν αναφέρονται τα ονόματα των
συνεργαζόμενων μαθητριών.
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
& ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ»
«Κριτική
και ανάλυσις του βιβλίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ» στην ανατροφή του παιδιού»
Ομαδική
εργασία των Δουζίνα- Δαμηλάκου – Δαλετζάκη – Δημητροκάλλη – Γιοτάμπαλη –
Δροσίνου – Δέλλη
Πρόκειται για εργασία «φροντιστήριο» της
περιόδου 1930-31, είναι το Δ’ θέμα βλέπε φάκελος «Διδασκασλείο Πειραιά»
-«Σημειώματα χειρόγραφα από τις συνεδριάσεις»- «Φροντιστήριο σχ. Ετος
1930-31»
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ»
«Εισηγητική
έκθεσις επί της αναλύσεως και κριτικής του βιβλίου «Οδηγός για την πρώτη
ανάγνωση» Εκ των εισηγητριών : Μ. Βάρλα – Κ. Καραντώνη – Κ. Κωτσάκη – Α.
Κουρεντσή – Γ. Λαμπαθάκη
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «ΠΩΣ Ν’ ΑΝΑΤΡΕΦΩΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ»
«Ανάλυσις
του συγγράμματος «Πώς ν’ ανατρέφωμε τα παιδιά μας» του Α. Ferriere ( μετάφραση : Βαλαγιάνη)» 13/5/1931
της μαθήτριας Χρίκλειας Παπαχαραλάμπους
|
ΦΑΚΕΛΟΣ «Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΛΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Pdf
18:Η διδακτική ύλη στο σχολείο
α) Θέμα
φροντιστηρίου «Η διδακτική ύλη στο Σχολείο και ιδιαίτερα στο Δημοτικό
σχολείο» 1931 της μαθήτριας Άννας Γούτη (σελ. 1-2
β) «Το
μάθημα της Γεωγραφίας» 8/1/1931 της μαθήτριας Ελένης Σπυρίδ. Βλάχου (σελ.3-4)
γ)
«Μαθηματικά – Κοσμογραφία – Επί της όλης εργασίας της σχολικής περιόδου» της
μαθήτριας Καλλιόπης Βιλλαντζάκη (σελ. 5-10)
δ) Το
μάθημα της φυτολογίας της μαθήτριας
Ντίνας Βενιζέλου (11-13)
ε) «Η
διδασκαλία της χειροτεχνίας, πραματογνωσίας και ιχνογραφίας» χωρίς όνομα (σελ.14-19)
στ) «Πρώτη
ανάγνωσις και γραφή , ανάγνωσι και ορθογραφία» της μαθήτριας Άννας Καμπάνη
(σελ. 20-23)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου