Ι. Καταστατικό Ευρυτανικού Συλλόγου
προστασίας του παιδιού.
Μπορείτε να το
κατεβάσετε σε pdf:ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ
ΙΙ. Β’ ΣΥΝΔΙΑΚΣΕΨΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ
Ε.Π.Ο.Ν. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ), 1-8-1944 ως 3-8-1944
(Τρίπτυχο).
Στο «Απ’ τη διακήρυξη του Κ.Σ.» υπάρχει ένα τυπογραφικό λάθος αντί «γίνετε
καταλυτές της σκλαβιάς» έχει γραφτεί «δίνετε καταλυτές της σκλαβιάς».
ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ 1 |
ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ 2 εδώ είναι το λάθος |
ΙΙΙ. Δράση κατοχής στον εκπαιδευτικό
τομέα (πρακτικά συνεδρίασης στο Βουνό (χειρ. φύλλα 15). Κατά πάσα πιθανότητα
είναι από την Β Συνδιάσκεψη της Ε.Π.Ο.Ν. Στερεάς Ελλάδας.
Στα πρώτα τέσσερα
φύλλα (με μπλε γράμματα) Ο Σωτηρίου διατυπώνει 27 θέματα και ερωτήματα που τον
απασχολούν σχετικά με την Ε.Π.Ο.Ν.
Στα υπόλοιπα 11
φύλλα κρατάει σημειώσεις από τις ομιλίες
όσων πήραν μέρος στη «συνεδρίαση
στο Βουνό». Από τις σημειώσεις αυτές προκύπτει ότι παρακολούθησε όλη τη
«συνεδρίαση» γιατί σε κάποιο σημείο γράφει «έλειψα δυό ώρες…..». Οι σημειώσεις
έχουν γραφτεί με μολύβι και σε μερικά σημεία είναι δυσανάγνωστες. Όπου για το
κείμενο ή για κάποια λέξη υπάρχει
αμφιβολία και δεν είναι δυνατόν να διαβαστούν
σημειώνονται με κόκκινο.
Οι χειρόγραφες σημειώσεις σε pdf: ΠΡΑΚΤΙΚΑ
Το χειρόγραφο
1.
Παιδικοί
σταθμοί δάσκαλοι επονίτες (περιεχόμενο αγωγής)
2.
Πως
θα αφομοιώσουν σκοπούς ΕΠΟΝ κ ιδανικά
3.
σεξουαλικό πρόβλημα
4.
Πως
η ΕΠΟΝ θα διοχετέψει στα σχολειά την προοδευτικά αγωγή.
5.
Περιεχόμενο
κ οργάνωση Μ+Δ (Μόρφωση+ Διαφωτισμός)
μέσα στην ΕΠΟΝ
6.
Ο
φεμινισμός μέσα στην ΕΠΟΝ (τσιγάρα κ.τ.λ.)
7.
Πως
θα επηρεάσουμε αγροτόπαιδα κ παιδιά χτηνοτρόφων; (πιο πολύ στρατολογεί από
μικροαστούς)
8.
Γιατί
τα παιδιά προβάλλουν το «όχι» σε ωρισμένες εκπολιτιστικές εργασίες;
9.
Αναλφαβητισμός-
Τρόπος δουλειάς
10.
Πολιτιστικοί
σύλλογοι – Οι νέες δεν μπαίνουν όπως κ στην ΕΠΟΝ γιατί φοβούνται τα κουτσομπολιά
11.
Πως
καινούργια στελέχη;
12.
Πως
θα κερδίσουμε τα παιδιά που επηρεάζονται από την αντίδραση;
13.
Πως
θα σπάσουμε το πνεύμα του τοπικισμού. π.χ. λένε «εγώ δουλεύω στο χωριό μου όχι
έξω ή ένα καινούργιο στέλεχος που μας
στέλνετε μας ξυνοφαίνεται»
14.
Ποια
καθοδήγηση για διαφωτισμό γονέων;
15.
Μονομέρεια
καλλιτεχνική. Μόνο οι Επονίτες θεατρίνοι.
16.
Πως
θα διαφωτίσουμε Επονίτες για να δώσει η ΕΠΟΝ Ευρυτανίας 50 στα έμπεδα για να
γυμναστούν ή να γίνουν αντάρτες.
17.
Πως
θα οργανώσουμε τα παιδιά που ζουν σε απόμερες ή απομακρυσμένες καλύβες;
18.
Πως
θ’ αντιμετωπίσουμε την τάση ωρισμένων κομμάτων για υπαγωγή Επονιτών σε κόμμα;
19.
Πως
θα ξυπνήσουμε όρεξη κοριτσιών να διαβάζουν και να μορφώνονται; Τι ομιλίες να
τους κάνουμε για να τις ωθήσουμε;
20.
Γιατί
όταν φεύγει ο καθοδηγητής, ζητάνε να πάει καθοδηγητής; Ποιος φταίει;
21.
Να
ιδρύσουμε Γεωργική σχολή. Πώς να την οργανώσουμε καλύτερα;
22.
Πως
θα αντιμετωπίσουμε τη δυσπιστία των ενηλίκων (ΕΑμιτών) κ αντίστροφα;
23.
Δύο
βασικά προβλήματα νεολαίας α) το σεξουαλικό β) το μέλλον. Ποια η σωστή λύση;
Τότε θα καταχτήσουμε τη νεολαία;
24.
Πολλά
στελέχη βγαίνουν από την παραγωγή κ επαγγελματοποιούνται. Έτσι κίνδυνος να
εκφυλιστούν κ να γίνουν πραιτωριανοί. Ποια η σωστή λύση για να αποφύγουμε τον
κίντυνο του επονιτοπατέρα
25.
Πως
θα χτυπήσουμε στη γέννησή της τη νέα γραφειοκρατία; Διπλό το κακό α) να
προσκολληθούν σε γραφεία και να βολευτούν κ β) χάνουν επαφή με ομάδα με την
ίδια τη ζωή.
26.
Η
ποινή μέσα στην ΕΠΟΝ. Ποια η μορφή της; Πρέπει να υπάρχει;
27.
Πως
θα πιάσουμε τα αετόπουλα; Ποια η οργάνωση; Ποιο το περιεχόμενο;
Γιώργος Καμένος ( πέρασε τη
θηλειά μόνος του –μίλησε ¼ ώρας)
«Τι κιάν με κρεμάτε σκυλιά. Το
θάνατό μου θα τον εκδικηθούν χιλιάδες αγωνιστές του λαού».
«Επέσατε θύματα» κ.τ.λ. να μπει στο «Αναγνωστικό» .
Επίσης να μπουν «Στ’ άρματα» «Δεκάλογος αντάρτη» «Δωδεκάλογος Νεολαίας» «Τ’
αετόπουλα».
Ομιλία του Γραμματέα Αλέξη
Επονίτικες ανταρτομάδες σημαντικό ρόλο στο διαφωτισμό και
ψυχαγωγία.
(θύματα 145 από το Σεπτέμβρη)
Η διαπαιδαγώγηση αδυναμία, δεν
ξεσήκωσε επονίτες να τρέξουν στα έμπεδα. Η διαφώτιση να έχει άξονα: να υψώσει
πολεμικό μένος. Όλοι οι επονίτες – συμβούλια κ.τ.λ. στον ΕΛΑΣ Να ανεβάσουμε
ηρωισμό, αυτοθυσία – Η διαπαιδαγώγηση διηνεκώς ηρωική, μαχητική. Ένας επονίτης
μπήκε στην υπηρεσία Γερμανών, κ.τ.λ. τους πήρε το βενζινόπλοιο 11 μίλια την ώρα
– Στο Ιόνιο δικό τους πλοίο. Ένα αετόπουλο έγγραφα στο αυτί του γαϊδάρου.
Μαζικές
κινητοποιήσεις- επιβεβαίωση κ.τ.λ.
Συμμετοχή στη
σπορά – σπάρθηκαν 250 στρέμα για την ΕΠΟΝ
100 συνεργεία –
Θήβα – για καταπολέμηση ακρίδας
Συμμετοχή στο
θέρισμα – 150 μεροκάματα για να θερίσουν χωράφια ανταρτών, φτωχών
Κινητοποίηση για
φάρμακα, για πυρόπαθους
Κινητοποίηση για
εκλογές
Κινητοποίηση
μαζική εναντίον Γλύξμπουργκ – Παπαντρέου
Κινητοποίηση για
παιδικούς σταθμούς 129 – 18.000 παιδιά
Στην Ευρυτανία
Σύλλογος Προστασίας παιδικής ηλικίας – κινητοποίηση 1.300 ο κ. τρόφιμοι κ.τ.λ.
ιδρύθηκαν 12 παιδ. σταθμοί.
Καθήκον:
εξασφάλιση παραγωγής
Καθήκον :
τα συσσίτια να γίνουν παιδ. σταθμοί – χαρά
Καθήκον :
διεκδικήσεις για εργάτες – νέους – μέχρι 16 χρονών όχι βαριά δουλειά – μόρφωση
– ίσο μεροκάματο
Καθήκον :
να πρωτοστατήσει στην επιτυχία συνεταιρισμών
Καθήκον :
ενίσχυση Ε.Α. και πυρόπαθων
Καθήκον : να
διαδηλώσει μίσος κατά Γλύξμπουργκ – Παπαντρέου
αγώνας ενάντια
στην αντίδραση
Μέθοδές της ή
μορφές : Στα κέντρα Ράλληδες – χωροφύλακες. Στην ύπαιθρο ΕΔΕΣ, συνωμοτικά
Στην νεολαία ΕΔΕΕ
Ναυπάκτου, Μεσολόγγι – Ιθάκη ΧΕΝ, χιλιαστοί προκάλυμμα η Θρησκεία
Μέθοδες :
τρομοκρατία ιδίως κέντρα μαζικές εκτελέσεις
συνθήματα:
ηττοπάθεια, ΕΑΝ ΕΠΟΝ κομμουνιστές, αντίθρησκοι ρίχνει γκεμπελίστικά στελέχη
στις οργανώσεις (παράδοσαν καταλόγους – χτύπησαν Κεφαλληνιά)=εσωτερική
διάσπαση.
άρα ιδεολογικά
δεν καταχτήσαμε μέλη μας (Σόδερα)
(Γραμματέας
επαρχ. συμβ. στην Εύβοια ντύθηκε ράλλης )
ακόμη δηλώσεις
κ επιστράτευση (Κεντρ. Εύβοια)
άρα δε
διαφωτίσαμε για αντίδραση μέλη μας.
ακόμη
χρησιμοποίηση «μεγάλης ιδέας» για να ευνουχίσουν λαϊκό κίνημα
Βέβαια είχαμε
επιτυχίες, όπως εκτελέσεις, χτύπημα προδοτών (26 σκότωσαν στη Λαμία) διάλυση δυό χριστιαν. ενώσεων
Ιθάκη.
Καθήκοντα:
αποφασιστικά χτυπήματα στην αντίδραση
Καθήκοντα
: χτύπημα προδοτών, συνθήματα αντιτρομοκρατικά
Καθήκοντα
: συνεργεία επαγρύπνησης (είχαμε εγκληματική υποτίμηση)
Καθήκοντα
: διαφωτισμός στον ανώτερο βαθμό. ιδίως στα συνθήματα (για να πετύχουμε πρέπει
να συνειδητοποιήσουμε σκοπούς ιδανικά, πολιτική γραμμή, κατανόηση μεθόδων)
μαζική πολιτική δράση- ιδίως μόρφωση
29 Γυμνάσια – 22
άνοιξαν (Στερεά)
άνοιξαν 625 Δημ.
σχολεία (Στερεά)
36 Επονίτες
δάσκαλοι – 60 Παιδαγ. Φροντιστήρια
Δεν άνοιξαν όλα
τα σχολεία – έλλειψαν συσσίτια
Λειτουργεί τώρα η
Τρίτη γεωργική σχολή
Δεν άνοιξαν
γεωργ. σχολή Λευκάδας, τεχνική σχολή Αργοστολίου
Καθήκοντα
: ν’ ανοίξουν όλα τα σχολεία με συσσίτια και παιδ. σταθμούς
Καθήκοντα
: Συνεργεία αναλφάβητων
Καθήκοντα
: σχολεία κέντρα εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα
ανοικοδομητική
δράση
Δούλεψαν σε
γεφύρια, πινακίδες- ένας επονίτης μπόλιασε 200 δέντρα
ψυχαγωγία
: γιορτές κ.τ.λ. μαζικές εκδρομές με ανέβασμα μαχητικότητας
Περιεχόμενο
αδυναμία : Δε δόθηκε προσοχή ( όπως Γκόλφω, Εσμέ κ.τ.λ.)
110 πολιτιστικοί
σύλλογοι μα όχι μεγάλη δράση (Στο Μεσολόγγι η ένωση έχει αλεστική μηχανή – συντηρεί συσσίτια)
Κεντρικό καθήκον
δράση για ανέβασμα μαχητικότητας
Οργάνωση
48 χιλ. 25 χιλ αετόπουλα
όλοι οι νέοι 110
χιλ. άρα 42% (μέσα στις πόλεις 10%) (κορίτσια 34% αγόρια 60%)
Στα κέντρα
υποχώρησε η οργάνωση
επίσης
καθυστερούμε στα κορίτσια
αιτίες :
α) περιορισμένοι μαζικοί αγώνες
β) λειψή η καθοδήγηση
γ) λειψή η λειτουργία οργανώσεων
1) Συμβούλιο
περιοχής γίνηκε λίγο γραφειοκρατικό – δεν έλυνε άμεσα επί τόπου τα προβλήματα
2) πολύπλοκος
μηχανισμός (Νομαρχ. Συμβούλια)
3) Τα όργανα στη
βάση δεν κάνουν συλλογική δουλειά, δε γίνεται προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες
Οι ομάδες άρα όχι
ζωντανές
Εξαιρέσεις
πολλές. όπως ομάδα Καρυας (υδραγωγείο, κολόνα
εκκλησίας, έρανο 125 οκ. , έσπειρε 5 στρέμματα , σύνδεσμοι όλη την ημέρα)
Καθήκοντα
: απλοποίηση μηχανισμού. να καταργηθούν νομαρχιακά συμβούλια
Καθήκοντα
: όργανα να λειτουργήσουν συλλογικά
Καθήκοντα
: να μελετάν τοπικά προβλήματα
Καθήκοντα
: συνειδητοποίηση πολιτικ. γραμμής για ν’ αναπτυχθεί έτσι η πρωτοβουλία
Καθήκοντα
: ανάδειξη στελεχών - ιδίως εργατικά ,
αγροτικά και κοριτσίστικα στελέχη (πολύπλευρη δουλειά)
Καθήκον :
Στα κέντρα συγκεντρώνεται όλη η
αντίδραση.
άρα: να
καταχτήσουμε τα κέντρα (στη Χαλκίδα
διαλυθήκαμε, δεν έχουμε βάση- γιατί δεν είχε μελετηθεί ο παράνομος οργανισμός)
άρα να προσαρμόσουμε
καθοδήγηση μέσα στην τρομοκρατία να ανεβάσουμε διαφώτιση, τηλεβόες, συνθήματα
στους τοίχους.
να απλώσουμε
μαζική δράση
να υψώσουμε
πνεύμα αγωνιστικό, μαχητικό
Διαφωτισμός
:
Τώρα τελευταία
περιορίστηκε
Καθήκοντα
: Να ξεσκεπάζει μορφές, μέθοδες αντίδρασης
Καθήκοντα
: ν’ αφομοιώσουν πολιτική γραμμή
Μέσα:
εφημερίδα Σ. περιοχής, προκηρύξεις, τρικ, τηλεβόα, συνθήματα τοίχων,
διαφωτιστές, ομιλίες , κατατόπιση.
Γενικά
Συμπεράσματα : η ΕΠΟΝ ηθικοποιεί, υψώνει μαχητικό πνεύμα. Οι επιτυχίες
οφείλονται
α) Στα ιδανικά
ΕΠΟΝ
β) Στην
καθοδήγηση Κ.Σ.
γ) Στην απόφαση
πλατιάς ολομέλειας
δ) Στο λαϊκό
κίνημα, στη συμβολή των μεγάλων (ΕΑΜ)
ε) Στα στελέχη
ίδιας ΕΠΟΝ
Βασικό
συμπέρασμα : Η δράση ικανοποιητικά όμως οι σημερινές συνθήκες επιβάλλουν
υψωτικό δράσης, ιδίως στον ένοπλο αγώνα (όλοι και όλα για τη λευτεριά)
Χαιρετισμός Γ.
Σημίτης
Σύνθημα :
Εμείς το Κράτος – αυτοί ξένοι προς το Κράτος
Σύνθημα :
Απαραίτητο για προκοπή λαού ( και αγώνα) να ανοίξουν τα σχολεία – η τοπική
αυτοδιοίκηση να ενισχύσει το δάσκαλο.
Χαιρετισμός Μεράρχου
Παπαθανασίου
Καθήκοντα ΕΠΟΝ
: βοήθεια της ΕΤΑ παρακολούθηση εχτρού, προδοτών ΟΠΛΑ, σύνδεσμοι, τροφοδότηση
εφεδρικού ΕΛΑΣ στρατολόγηση στον ενεργό ΕΛΑΣ
Χαιρετισμός
καπετάνιου Τάσιου Λευτεριά
προπαρασκευή
τεχνική, ψυχολογική, ιδεολογική για την τελική μάχη.
Γενικό
σύνθημα: ανάπτυξη επιθετικού πνεύματος για το αποφασιστικό χτύπημα. Η νέα
γενιά αστείρευτη πηγή.
βασικός σκοπός
ο αφανισμός αντίδρασης
Η ΕΠΟΝ να γίνει
ολοκληρωτικά μαχητική πρωτοπορία
Χαιρετισμός Φιλικού
Ε.Π.
Η επονίτισα
μάρτυρας είπε «Λείπει από τον τόπο μας η επαγρύπνηση και η διαφώτιση»
Άλλη είπε :
«ξόφλησα… δεν έχω τίποτα. Τώρα μου μένει ένα όπλο να γίνω αντάρτισσα».
Επονίτισσες
Στενώματος Μετάφεραν τραυματίες στην πλάτη
Αντιπρόσωπος Θέρμου
Διαπιστώνει
αμορφωσιά
Διαφωτισμός έγινε
με τηλεβόα. Μάχη Ναυπάκτου πληγώθηκε ο ίδιος
Θα φτιάξουν
σύντομα παιδ. σταθμούς
ΧΕΝ (συκοφαντούσε
– επικεφαλής ο παπάς- ) διαλύθηκε
Μόρφωση κ
διαφωτισμός- ν’ ανοίξουν σχολειά. άνοιξαν από τα 97 τα 75 βάλανε 13
δασκάλους επονίτες. Διαλέξεις άφθονες
άνοιξαν 4 σχολές
αναλφάβητους και 16 σχολές οικοκυρικής
Οργανωτής πεδινής
Ναυπαχτίας
Κι εδώ 90%
αναλφαβητισμός
Το μαχητικό
πνεύμα νέας γενιάς όχι πολύ ανεβασμένο
πρωτοβουλία ΕΠΟΝ
άνοιξαν περισσότερα σχολεία – 6 δασκάλοι επονίτες.
βάση στην πόλη
διαλύθηκε. Κάμποσοι υπέγραψαν δηλώσεις
Οργανώτρια υπαρχ.
Συμβ. Ναυπάχτου
Στην αρχή μηδέν.
Σύντομα σε 45 χωριά, 300 μέλη – 3 σχολές κοπτικής – ενθουσιασμός – άρα να
καταπιαστούμε στη δουλειά οι γυναίκες (κουτσομπολιό – Γι αυτό δράση πολιτιστική)
Λειψός ο
διαφωτισμός
αναλφαβητισμός
90%
Μόρφωση άρχισε.
σχολές αναλφαβήτων – μαθηματικά φυσική, ιστορία
Οργανωτής Ε.Σ.
Ναυπαχτίας
αμορφωσιά –ο λαός
δύστροπος – ζητιανιά
από 40 άνοιξαν
34 - 4 δασκάλοι επονίτες – ιδρύουν
σχολεία καινούργια
3 επαγγελματικές
σχολές άνοιξαν
από 40 χωριά στα
30 υπάρχουν τηλεβόας = ο λαϊκός ομιλητής
Οργανωτής 36ου
Συντάγματος
3 υποδ. ομάδες
(51 επονίτες). Από 350 νέους στο Σύνταγμα οργάνωσαν στην ΕΠΟΝ τους 330.
Οι υποδ. ομάδες
έγιναν λαϊκοί διαφωτιστές – βοήθησαν στο θέρος μια ομάδα δούλεψε 70 μεροκάματα
– οι πιο επικύντυνες αποστολές δίνονται στις υποδ. ομάδες π.χ. μάχη Θερμοπυλών
μάχη Ναυπάχτου.
Δρόσος καπετάνιος
υποδειγμ. ομάδων
17 Ιούνη μάχη
περιγραφή μάχης
19 Ιούνη στη Ναύπαχτο
Οργανώτρια Θέρμου –
Ναυπαχτίας
γονείς δεν αφήνουν κορίτσια, προλήψεις, φτώχεια
Όμως οργάνωση πήγε καλά με πραχτική δουλειά. 8 πραχτικές σχολές κοπτικής.
4 σχολλ. αναλφαβήτων 4 σχολές νοσοκόμων
Ενέργειες να ιδρύσουν παιδ. σταθμούς
40 επονίτισες στην εφεδρ. ΕΛΑΣ
Βαγγέλης Γραμματέας
Θέρμου
περιγραφή
τρομοκρατίας Ναυπάχτου και της μάχης
Ένας επονίτης
δραπέτευσε δύο φορές.
Μάξιμος Γραμματέας
Μορ- Διαφ, Θέρμου
Τμήμα άρχισε μετά
πλατειά ολομέλεια
40 προκηρύξεις,
200 μαθήματα τηλεβόα – 1300 τρικ κ.τ.λ.
Οι ράλληδες ακούν
τη φωνή της ελεύτερης Ελλάδας και τρέμουν
Αποστόλης Μπλούμας
60 μάχες 37
θύματα
μάχη Καϊτσας –
μάχη Άμφισσας (8 θύματα ) και άλλοι 11
επονίτες = 19
μέσα σε 25 νεκρούς
Γραμματέας Αγρινίου
περιοχής
2 αετόπουλα
πήρανε 1 μυδράλλιο – αετόπουλα προωθούν πολεμικό υλικό – 2.550 αετόπουλα
διαδήλωση στο Αγρίνιο ( 8 Δεκέμβρη) ζητούσαν τρόφιμα φάρμακα
επονίτης
εκλέχτορας ( τώρα μαθητής Παιδ. Φροντ).
επίσης επονίτες
πρόεδροι τοπ. αυτοδιοίκησης
2.500 δεμάτια στάρια
ράλλικα τα ξεσήκωσαν στα ορεινά
Στην Παραβόλα
πυρήνας αντίδρασης έριχνε συνθήματα .Τον πιάσανε ολόκληρο
18 θύματα + 2
ματα στο Αγρίνιο επονίτες
λαϊκή γιορτή - σ’ όλα τα χωριά τηλεβόες σε μερικά δυό ο
ένας ρωτάει ο άλλος απαντάει
Φάνης αντιπρόσωπος εφεδρικής
μεραρχίας
μιλάει για
συγκρότηση εφεδρ. ΕΛΑΣ – αναπτύσσει έργο του
Όλοι οι επονίτες
να γυμναστούν στρατιωτικά
(1.500 γυναίκες επονίτισσες στον εφεδρικό
ΕΛΑΣ)
Φώτω της αντάρτικης
διμοιρίας της ΧΙΙΙ μεραρχίας
Μεγάλη αντίδραση
από το σπίτι της να δουλέψει
Οι ράλληδες 2 ½
μήνες φυλακή , βασάνισαν, την κακοποίησαν
Τα αδέλφια της
πέρασαν στους ράλληδες
Την επικήρυξαν με
700 εκατομμύρια
Να καταχτήσουμε
τα δικαιώματα – όχι να μα τα χαρίσουν
Θαύμα η ομιλία
της
Άννα β! γραμματέας
Ε. Συμβ. Αγρινίου – Τριχωνείας
εφεδρικό ΕΛΑΣ
υπάρχουν 80 εππονίτισσες – πήραν μέρος σε μάχες
επίσης και
αετοπούλες σύνδεσμοι κ.τ.λ.
50 επονίτισσες
κατέβηκαν να θερίσουν
επίσης σε
καταπολέμηση ακρίδας
Στον
εκπολιτιστικό τομέα επονίτισσες 25 παραστάσεις
στις γιορτές,
στην καθαριότητα χωριού, στα τηλέφωνα
άρα με δράση
εξυψώθηκαν
Καθυστέρηση στον ιδεολογικό
τομέα
558 επονίτισσες
στο επαρχ. Συμβ. δηλαδή 45%
Τάσος Γραμματέας
τμήματος ΑΪ – Βλάση
Μάχη Αϊ –
Βλάση Περιγραφή της
Πολιτιστικό τομέα
επιτυχίες – παραστάσεις, γιορτή
άνοιξαν
περισσότερα από τα σχολειά
δεν πέτυχαν παιδ.
συσσίτια
Τα αγροτικά στελέχη να ξέρουν δουλειές αγρότη
Αλέκος οργανωτής Επ.
Συμβ.
Δεν έχει γίνει
διαφωτιστική δουλειά – γι αυτό πολλοί επονίτες
κάνανε δηλώσεις κ
ντύθηκαν ράλληδες
Κωστάκης υπεύθυνος
πολιτιστικών συλλόγων περιοχής Αγρινίου
η επαρχία
καθυστερημένη, αμορφωσιά
έφτιαξαν 15
πολιτ. συλλόγους με 600 μέλη. Ο λαός η νεολαία ενθουσιάστηκαν (Ν’ έρχεστε
ταχτικά, θέλουμε μορφωτάδες )
Φτιάξανε
υπονόμους, άσπρισαν σπίτια, 12 χιλιόμ. δρόμο,
μπόλιασαν 400 δέντρα
– παραστάσεις
καθυστερούν στην
προστασία παιδιού
Ίδρυσαν 3 σχολές
ραπτικής
Γιώργος Τριχωνείας –
Αγρινίου
300 στον εφεδ.
ΕΛΑΣ
περιγραφή μάχης
Ντένης
αετόπουλα
χρησιμοποιούνται πολύ (σύνδεσμοι)
Ελένη – Αγρινίου
Τριχωνείας
επονίτες – σσες
φτιάξανε τηλεφωνική γραμμή
επονίτες –
σσες φτιάξανε λαϊκό φαρμακείο
επονίτες – σσες
μπόλιασαν 100 δέντρα
Γοργοπόταμος
αντιπρόσωπος 42 Συντάγματος
4 ομάδες υποδειγμ
= 57 μέλη
όμως επονίτες στο
42 Σύνταγμα είναι 390
Πήρανε μέρος σε
35 μάχες – Περιγραφή μάχης Αλμυρού (15 Αυγ.)
και μάχης
Άμφισσας ( 1 Ιουλίου)
Ο ήρωας του
Γοργοποτάμου διακρίθηκε στον Αλμυρό (σκοτώθηκε στη μάχη της Άμφισσας)
Αίας μέλος Συμβ.
Αγρινίου
Κουρσάροι του
κάμπου = αετόπουλα η ομάδα του Πήδα
Δε φτιάξανε ακόμη
παιδικούς σταθμούς
Χρήστος Γραμματέας
επαρχ. Συμβ. Μεσολογγίου
137 επονίτες στον
ΕΛΑΣ στο 39 Σύνταγμα
ΕΛΑΝ όλο το
πλήρωμα επονίτες – κατορθώματα ηρωικά
Οι
οικονομικοί αγώνες σφυρηλατούν το
μαχητικό πνεύμα
Μαθητικά
νεολαία
Γυμνάσιο :
705 καθηγητές εδεσίτες 10% ουδέτεροι
Μαθητές 40% εδεϊτες
αντιδραστικοί καθοδηγούνται από καθηγητές εδεσίτες
από 30 σχολεία
λειτούργησαν 25
Γυμνάσιο
Αιτωλικού λειτούργησε καλά. Ιστορία δίδαξαν λαοκρατικοί φοιτητές.
Οι αποφάσεις μας
να προσαρμόζονται κ να πραχτικοποιούνται
Βασίλης υπεύθυνος
πολιτιστ. οργαν. επαρχίας Μεσολογγίου
Σήμερα 11
Σύλλογοι = Ένωση: γιορτές, παιδικό θέατρο, καθάρισε δρόμους, βρύσες, χαντάκια,
επισκεύασε σχολεία, άνοιξε σχολεία.
Καθυστερούν στην
προστασία του παιδιού
ΧΕΝ διαλύθηκε.
Εγκατέστησε η Ένωση αλευρόμυλο. Τα κέρδη για συντήρηση παιδ. συσσιτίου.
Οι παιδικοί
σταθμοί = πρώτο καθήκον
Περιγράφει
χτήμα Λεσίνι
Συνεταιρισμός
των Ιχθυοτροφείων
Νέμεσης –
διαφωτιστής Δυτικής Στερεάς
Θέματα που
καταπιάστηκε (64 ομιλίες)
α) Το πρόβλημα
της νέας γενιάς. Τι είναι και τι θέλει η ΕΠΟΝ
β) Θέση γυναίκας
και αετόπουλα
γ) Ιστορική
ανάγκη ΕΑΜ, ΕΠΟΝ
δ) Πορεία και
δραστηριότητα αντίδρασης
Επίσης ομιλίες σε
παιδιά
Συνεδρίαζε με ομάδες στα χωριά
Μια ομιλία στο
Γυμνάσιο Θέρμου για προγονοπληξία κ ψευτοκλασικισμό
Θανάσης ανθ/γος 42
Σύνταγμα
Η νεολαία
πρωτοπόρα στον αγώνα
Οι υποδ. ομάδες
αληθινά παραδείγματα, επειδή ένιωσαν σκοπούς αγώνα, γι αυτό πειθαρχία
Η νεολαία να
γίνει το φόβητρο καταχτητή και προδοτών
Γι αυτό
διαφωτισμός έντονος
Κατίνα μέλος Συμβ.
περιοχής Στερ. Ελλάδας
Στελέχη μας
αδιαπαιδαγώγητα : κάνουν λάθη
Λείπει
διαφωτισμός ολότελα π.χ. επονίτες Λεσσίνι φοβούνται τα έμπεδα
τεράστια
υποτίμηση της αντίδρασης
Στους Συλλόγους
αχτημόνων να πάρουν κλήρο γης και οι κοπέλες
Οι επονίτισσες να
ιδρύσουν σχολεία αναλφαβήτων
Μάκης Γραμμ. Επ.
Συμβ. Βάλτου
Περιγραφή
μάχης Κραβασαρά – 39 Σύνταγμα
70 επονίτες
μόνιμο ΕΛΑΣ 100 στον εφεδρικό – 5 κορίτσια αντάρτισσες
Καθυστέρηση σε
προπαγάντα και διαφωτιστικό
Τα μέλη ΕΠΟΝ
ιδεολογικά όχι καταρτισμένα
Κλέαρχος υπεύθυνος
Μορφ+Διαφωτ. Βάλτου
Τμήμα ιδρύθηκε
πριν 10 μέρες
Δεν έχει να
παρουσιάσει ακόμη δουλειά
Ποιοτικό επίπεδο
κ ιδεολογικό μελών είναι πολύ καθυστερημένο
Μαρίνα υπεύθυνη
κοριτσιών Βάλτου
Σήμερα στα 29
χωριά Βάλτου μπήκαν βάσεις – 300 μέλη κορίτσια – 5 κορίτσια στο αντάρτικο
Παιδικός
σταθμός 150 παιδιά –Σχολές κοπτικής , κεντήματος και αναλφαβήτων
Πάνος οργανωτής Επ.
Συμβ. Βάλτου
Ορεινός Βάλτος
από τις πιο καθυστερημένες περιοχές
αμορφωσιά
αγραμματοσύνη. Τα σχολεία κλειστά. Μόνο λίγα άνοιξαν
Αριστείδης
εκπρόσωπος της 7ης ταξιαρχίας
18 μάχες – 12
επονίτες θύματα
Διακρίθηκε και
πέθανε ο οπλοβολητής Σπίθας
Περιγραφή μάχης
Καρβασαρά – 39 Σύνταγμα – Η υποδειγμ. ομάδα μεγαλούργησε – ( πληθυσμός χτύπησε
– Γυναίκες φώναζαν Γερμανούς να τους σώσουν).
[όλη φωτιά] Γιούλα
οργανώτρια Επ. Συμβ. Ξηρομέρου
Μιλάει ωραία
120 επονίτες στο 39 Σύντ.
Κορίτσια έχουν
μεγάλη μαχητικότητα
ΕΛΑΝ δράση καλή
4 παιδικοί
σταθμοί
Ο υπεύθυνος
πολιτιστ. Συλλόγων
Τώρα άρχισε
σχετική κίνηση
Εξωραϊσμός,
καθαριότητα, χαντάκι, ασβέστωμα κ.τ.λ.
ψυχαγωγία – κίνηση
για παιδ. συσσίτια –τηλεβόες – θ’ ανοίξουν γεωργική σχολή
Χάρης αντιπρος. V ταξιαρχίας
Φλογερός
ενθουσιασμός – (Μιλάει θαυμάσια, λεβέντικα)
Το επονίτικο
ανταρτοκίνημα γράφει τις πιο ένδοξες σελίδες
Οι υπόδ. ομάδες
έγιναν οι κρουστικές ομάδες
43 μάχες – 24
θύματα επονίτες
Μάχες
Αράχωβας, μάχες στα Δερβενοχώρια
Ψήφισμα στους συμμάχους για όπλα
Ρίνα οργανώτρια Επ.
Συμβ. Λευκάδας
25 επονίτες στο
μόνιμο 150 στον εφεδρικό ΕΛΑΣ ( 50 κορίτσια)
Κοπέλες Λευκάδας
μαχητικότητα – Μία, η Τζαβέλαινα πολεμούσε με το πολυβόλο στο χέρι
Ενέργειες για
παιδικούς σταθμούς
Άνοιξαν όλα τα
σχολεία καθώς και το Γυμνάσιο
Περιγράφει
μάχες Λευκάδας – (200 επονίτες)
Ηρωισμός μιάς
κοπέλας – δεν φεύγει αν δεν πάρει εντολή από την καθοδήγηση
Πρέπει όλες οι
επονίτισσες να πάρουμε μόνες μας τα όπλα
Γιάννης οικονομικός
Σύμβ. Νομού Ακαρνανίας – Λευκάδας
Επονίτισσες
κατέβηκαν με τραγούδια και θέρισαν
Βασίλης οργανωτής
Συμβ. Νομού Ακαρνανίας – Λευκάδας
Τα μέλη (Βάλτου)
δεν είναι συνειδητοποιημένα
[ Έγιναν
συνελεύσεις ομάδων όπου πέσανε καρεκλιές]
Δεν έγινε
ιδεολογικό ξεσκέπασμα της αντίδρασης
Από 130 σχολειά
άνοιξαν 80 . 3 σχολές οικοκυρικής – τηλεβόας
Πάνος Γραμματέας
Ιθάκης
Πέτυχαν άνοιγμα
παιδικών σταθμών και συσσιτίων
δυσανάγνωστο το υπόλοιπο
Έλειψα δύο ώρες – Μίλησε ο Φίτσιος κ.τ.λ.
Άγγελος από τα
έμπεδα XIII Μεραρχίας
Ως σήμερα είναι
200 επονίτες στο έμπεδο
Τους πρόσταξε η
φωνή της επονίτικης συνείδησης
Διαφωτίζουν
υψώνουν επαναστατικότητα
«Μέσα μας η φλόγα καίει»
Γιάννης Γραμματέας
Νομού Ευρυτανίας
Στον ΕΛΑΣ η ΕΠΟΝ
Ευρυτανίας 200, στο εφεδρικό 400 επονίτες -3 θύματα.
Στα έμπεδα δυσανάγνωστο το υπόλοιπο
Επονίτισσες ………… Μεγ. Χωριού μετάφεραν στις πλάτες τους τούς
τραυματίες –Τρόφιμα ζαλίγκα
Η αντίδραση
συστηματικά βάζει μέλη στις γραμμές μας
Φροντίδα για
προστασία παιδιού
άνοιξαν 77
σχολειά – 12 δασκάλοι επονίτες
Αριστείδης β! γραμμ.
Νομού Ευρυτανίας
Οργανωμένα στην
ΕΠΟΝ 50% (60% αγόρια 40% κορίτσια)
Σε 89 χωριά η
ΕΠΟΝ βάση ( όλα 110 χωριά)
Δεν έγινε
προσπάθεια να βγάλουν αγροτικά στελέχη (βγαλμένα από την αγροτική νεολαία)
Φώτιος υπεύθυνος
Μορφ- Διαφωτ. Νομού Ευρυτανίας
Εφημερίδα
«Αγώνας» προκηρύξεις επαναστατικές – συγγραφή θεατρικών έργων, γιορτές –
άνοιξαν 77 σχολειά – 12 δασκάλοι επονίτες – άνοιξαν Γυμνάσιο Καρπενήσι,
Ημιγυμνάσιο Προυσού
άνοιξε παιδικός
σταθμός στην Ελεύθερη Ελλάδα στο Καρπενήσι
σήμερα 17
παιδικοί σταθμοί εργάζονται και για άλλους
76 επονίτες είναι
στην Αυτοδιοίκηση, 4 είναι Πρόεδροι, 3 είναι Λαϊκοί Επίτροποι
Ναυσικά Καρπενησίου
Ειδικό θέμα :
Παιδικοί σταθμοί
Πανευρυτανικός
Σύλλογος Προστασίας παιδιού
Σκοποί α)
Διατροφή παιδιών. Σήμερα 17 παιδ. σταθμοί
β) Διαπαιδαγώγηση – χαρά παιδιού
(ειδικό συνεργείο)
Πως πρέπει
να λειτουργήσει ο παιδ. σταθμός
α) Εφορευτική
επιτροπή
β) Μόνιμο
εθελοντικό προσωπικό = επονίτισσες –βοηθάει στην καθαριότητα, μαγείρεμα
γ) Αυτοδιοίκηση
παιδιών – Συνέλευση παιδιών κάθε 15 μέρες (κριτική – αυτοκριτική)
δ) Εφημερίδα
τοίχου
ε) Τεχνική
οργάνωση ( όχι φιλανθρωπία)
στ) Εικόνες,
παιχνίδια, μουσική
ζ) Καθαριότητα –
λουτρό
η) περιεχόμενο
εθνικοαπαελευθερωτικό
θ) εξελεγχτική
Επιτροπή – Απολογισμός κάθε μήνα στο λαό.
ι) Μηνιάτικες
συνελεύσεις γονέων και διαλέξεις
ια) Ιατρική
περίθαλψη ατομικό δελτίο και παιδικά
φάρμακα
Άννα Γραμματέας
τμημ. Συμβ. Καρπενησιού
Μιλάει για κορίτσια
Ευρτανίας – Έσπασαν οι προλήψεις
1300 κορίτσια
στην ΕΠΟΝ. Δράση πολύπλευρη.
Επονίτισσες μέσα
στην Αυτοδιοίκηση (Κεράσοβο, Κλειτσό κ.τ.λ.
(Σφάλματα στην
ηθική δεν χτυπήθηκαν όσο έπρεπε)
Μαρία καπετάνισσα
υποδ. διμοιρίας ΧΙΙΙ Μεραρχίας
Ενθουσιασμός και περηφάνεια
που κρατάν το όπλο
Το όπλο να γίνει
το προσκέφαλο κάθε επονίτισσας
Να πάρουμε από
τους τσολιάδες
Τα δικαιώματα οι
γυναίκες με τον αγώνα
Όρκος :Θα
δώσουμε και την τελευταία ρανίδα – θα γίνουμε αντάξιες των ηρωίδων του 1821
Μαρία άλλη
επονίτισσα αντάρτισσα
Η γυναίκα
ξεπερνάει κάθε εμπόδιο. Σήμερα η στιγμή να μοιράσουμε κιντύνους για την πλέρια
λευτεριά
Αργύρης
Θεοδωρόπουλος εθνοσύμβουλος
Η νέα γενιά έδωσε
τον παλμό
Βασική
αδυναμία : Δεν υπάρχει αναπτυγμένο πολιτικό κριτήριο. π.χ. η ματαίωση
εθνικής ενότητας από Παπαντρέου. δεν έγινε όπλο στα χέρια μας.
Αρκάδιος της Εθν.
Αλλ. Στερεάς
Η ΕΠΟΝ να
κατανοήσει σκοπούς ΕΑ για να γίνουν δεξί χέρι – Αναπτύσσει ωραία τους σκοπούς
(προστασία θυμάτων
αγώνα) – Η ΕΠΟΝ να βοηθήσει αποφασιστικά – Η κάθε οικογένεια επονίτη να
μπει στην ΕΑ
(προστασία
οικογενειών ανταρτών)
λαϊκή υγεία
– Επιτροπές λαϊκής υγείας ένα μέλος της καταστατικά από την ΕΠΟΝ – ( φάρμακα,
προληπτική υγεία, ελονοσία, καθαριότητα κ.τ.λ.)
λαϊκά ιατρεία
– σχολή νοσοκόμων
Προστασία
πυροπαθών
παιδικά συσσίτια και σταθμοί
Θοδώρα Δυτικής
Φθιώτιδας
Μιλάει πολύ
καλά. Ζήτησα περίληψη ομιλίας
Λέαντρος διαφωτιστής
Επ.Συμβ. Δυτ. Φθιώτιδας
Ύφεση πολιτιστικό
τομέα
Από 87 σχολεία
άνοιξαν 60 – 2 δάσκαλοι επονίτες
Έγινε παμμαθητική
συνδιάσκεψη
Λειτούργησαν 3
σχολές γεωργικές. 1 σχολή νοσοκόμων και 2 αναλφαβήτων
Μόρφωση
Διαφωτισμός κύριο έργο της βάσης – ομάδες
Να λειτουργήσουν
σχολές στελεχών
Κώστας Επ. Συμβ.
Δυτ.Φθιώτιδας
Κάλλιο μιας ώρας
ελεύτερη ζωή παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή
8 πολιτ. σύλλογοι
– ανοικοδομητική δουλιά στο χωριό
Όμως αδυναμία
Λειτουργούν 2
παιδ. συσσίτια
Να ιδρυθεί
Σύλλογος Προστασίας του παιδιού
Καθηγητές
Σπερχειάδας αντιδραστικές
Κώστας υπεύθυνος αετόπουλων
Δυτ. Φθιώτιδας
αλληλεγγύη μεγάλη
δείχνουν
Να λειτουργήσει σχολή
για στελέχη αετόπουλων
Αντώνης Γεωπόνος
Γεωργ. σχολής
Γεωπόνος =
γραφειοκράτης κ χωροφύλακας Κράτους
Σήμερα όμως να
γίνει ο διαφωτιστής
Ιδρύθηκαν 3
γεωργ. σχολές . βγάλανε πρωτοπόρους γεωργούς και αγροτικά στελέχη
φοίτησαν και
κορίτσια στις σχολές
χρόνος
λειτουργίας 1 ½ μήνας
Λάμπρος μαθητής Α!
Γεωργ. σχολής
Μιλάει
θαυμάσια . Δίνει με αφέλεια και χάρη εντυπώσεις από τη ζωή της σχολής
Γιώργος Γραμματέας
Εύβοιας
Περιγράφει
σημερινή κατάσταση Εύβοιας
Σήμερα πολεμάει ο
Ευβοϊκός λαός – ο κόσμος αγαπάει ΕΑΜ, ΕΠΟΝ . Σήμερα ηρωισμοί, μαχητικότητα
ΕΠΟΝ = μεγάλη
επαναστατική δύναμη στο νησί
Το 7 Σύνταγμα
σχεδόν επονίτικο σύνταγμα. Στον εφεδρικό ΕΛΑΣ 2.500 επονίτες και πολλές
επονίτισσες
Στα έμπεδα άρχισαν να συρρέουν
Γυναίκες και
επονίτισσες ρίχνονται στα πολυβόλα για να σταματήσουν εκτελέσεις
Θα ιδρύσουν τώρα γεωργική
σχολή
Εξωραϊστική
δουλειά, δρόμοι, υδραγωγεία, γέφυρες
Τ’ αετόπουλα
οργανώνονται, παιδική εξοχή στη Λίμνη
στο Ξηροχώρι
ιδρύεται υποδειγματικός παιδικός σταθμός
παραστάσεις,
λέσχες, (ομάδες μιχτές)
άνοιξαν 75% από
τα σχολεία
Τα τμήματα Μορφ.
– Διαφωτ. σχεδόν νεκρά
Λυκούργος Γραμματέας
Βοιωτίας
Από 78 χωριά τα
15 καμένα, 10 κεφαλοχώρια μισοκαμένα
άλλα κατέχονται
από Γερμανούς , τρομοκρατία αφάνταστη
σφαγές Διστόμου (
περιγραφή) 1.000 θύματα
το ίδιο και στο
χωριό Καλάμι
πολλά μέλη
πιάστηκαν εχτελέστηκαν, λίγοι κάμφθηκαν
Αδυναμίες πολλές-
έλειπε ανώτερη καθοδήγηση
250 επονίτες στο
αντάρτικο – 1.000 έφεδροι ΕΛΑΣ – 85 ως τώρα στα έμπεδα
ο Βασίλης «Όταν
μπήκα στον αγώνα , ήξερα πως μπορώ να πιαστώ, να αρρωστήσω, να πεθάνω, να
σκοτωθώ, μα ποτέ να χαιρετήσω φασιστικά το Χίτλερ»
Άλλος « Το πιστόλι μου το έχω για να ξεκαθαρίσω τους προδότες»
Άλλος « Το πιστόλι μου το έχω για να ξεκαθαρίσω τους προδότες»
Κ επονίτισσα στο Κυριάκι στήριξε υποχώρηση
ανταρτών με πολυβόλο – σκοτώθηκε αφού σκότωσε 18 Γερμανούς
Ιάσονας του
Προεδρείου Περιοχής
Ειδικό θέμα
Μορφ +Διαφωτ.
Κριτική - αδυναμίες – πελάγωμα – κακή εκλογή στελεχών
για Μορφ + Διαφωτ, - προχειρότητα στη λύση προβλημάτων
Επτυχίες
Σχολές
αναλφαβήτων , επαγγελματικές
Άμεσα
καθήκοντα 1) Ξεσήκωμα ηρωισμού, μαχητικότητα 2) Χτύπημα αντίδρασης και
ξεσκέπασμα ιδιαίτερα στις πόλεις 3) Υπόσκαψη ηθικού στο Γερμανικό στρατό
Βαγγέλης υπεύθυνος
κουκλοθέατρου
Μιλάει για
αετόπουλα
Δεν έγινε ακόμη η
οργάνωσή τους – Λείπει καθοδήγηση Κ.Σ.
Τονίζει αξία
αυτοδιοίκησης
Κώστας Γραμμ. Επ.
Συμβ. Βόρ. Εύβοιας
Όλη η νεολαία
μεγάλη επαναστατικότητα
Δύο επαρχιακά
συνέδρια δασκάλων οργάνωσαν
Κουκλοθέατρο
αετόπουλων στο Ξηροχώρι
Κατίνα από
Λίμνη κράτησε τηλέφωνο, έδινε πληροφορίες γλύτωσε 7ο Συντ. από
κύκλωση
Αγγέλα του
Συμβουλίου Βοιωτίας
αναπτύσσει
οργανωτικό ζήτημα Βοιωτίας
επονίτες
αποξέραναν έλη σε χωριά
καθυστέρηση στη
Μορφ.+Διαφωτ.
Πλούτης Γραμμ.
κάμπου Βοιωτίας
(έχει καθαρίσει ο
ίδιος 6 προδότες)
αναπτύσσει
συμβολή νεολαίας στον ΕΛΑΣ
80 χαφιέδες
καθάρισαν στη Λειβαδιά
100 χαφιέδες
καθάρισαν στη Θήβα
Καπαρέλι –
νεκροταφείο γκεσταπιτών
Βασίλης Γραμμ.
Βδυτικής Θήβας
Μιλάει για την αντίδραση
Γιώργος Γραμμ. τμημ
Συμβουλίου Βοιωτίας
Μιλάει για
αετόπουλα – 2.700 οργανωμένα – δεν καταπιάστηκαν πραχτικά – έλειψε η καθοδήγηση
Τα αετόπουλα
άνοιξαν τα σχολεία σε πολλά χωριά
αετόπουλα
διαδήλωση – μνημόσυνο για τους εκτελεστέντες
έριξαν προκηρύξεις
ακόμη στα σακάκια Γρμανών
Στη Θήβα
βρεφοκομικούς σταθμούς
παιδικά συσσίτια
σ’ όλα τα χωριά μα σε είδος – μόνο σε δυό χωριά έτοιμο φαγητό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου